top of page
  • VB

Je Váš pohár poloplný alebo poloprázdny?



Uvedomila som si, že táto pravda mi úplne unikla. Bola som tak zameraná na vizuál, že som nebola schopná nahliadnuť mimo neho do nehmotného. Bola som trénovaná, aby som tejto otázke porozumela, a myslela som si, že na výber sú iba dve odpovede. Čím viac som argumentovala svojím vnímaním, tým ďalej som sa dostávala od pravdy a lepšieho porozumenia problému, ktorý som mala pred sebou.

Teraz som pochopila: Pohár bol skutočne úplne plný.


Toto uvedomenie prinieslo globálnejšiu diskusiu o tom, o čom vlastne pozitívna psychológia je. Napriek všetkému humbuku, ktorý v poslednej dobe prijíma, a skutočnosti, že sa prijíma na celosvetovej úrovni, spôsobil aj to, že niektorí oponenti to chápali ako druh strateného nadšenia, ktoré ignoruje životné boje. Ale toto nemohlo byť ďalej od pravdy. Pochopenie mechanizmov, ktoré vyvolávajú odolnosť, a také veci, ako je posttraumatický rast, sa utkáva do pochopenia, že pozitívna perspektíva sa často vyvíja z negatívnej skúsenosti. Boj spočíva v porozumení, že negatívum nie je konečné vnímanie. Existujú aj iné spôsoby vnímania a porozumenia problémov, ktoré umožňujú skutočný posun vo vnímaní.


Je tu Polyanna.Ako sme sa dozvedeli, vôbec sa nepodobala na populárny mýtus príbehu. Čítali sme a pochopili sme, že ju často ovládol smútok a smútok, a to, čo v skutočnosti predvádzala, bola stratégia zvládania, dobrá hra, ktorá jej pomohla posunúť vnímanie a zameranie. Nepoprela svoju realitu, skôr preukázala odolnosť pri hľadaní produktívnych spôsobov riešenia.



Takže vzduch v mojom pohári alebo vo vašom pohári môže byť negatívom života, ktorý sme museli prekonať alebo zvládnuť. Mohli by to byť duchovné rysy života, ktoré si možno nevšimneme (ktoré, zdá sa, nadobúdajú s pribúdajúcim vekom ešte dôležitejšiu úlohu). Môže to byť neznáma, zdanlivá náhoda, ktorá utvára a formuje náš život.


Ale nech už je vo vzduchu čokoľvek, s určitosťou vám môžem povedať jednu vec.


Ten pohár už nikdy neuvidím ako polovičnú položku.


Je tak plný, ako len môže byť.

5 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page